Flytt- PANIK!

Hur ska jag packa?!
Vart ska allting packas?!
Hur ska jag blanda i kartongerna?!!!

PANIK!

Snälla någon ge mig tips!

Punkt slut.

Ja då var det alltså dags- igen.
Dags att lämna skolan här, och lämna den här staden. Förmodligen för gott?
Tentan är avklarad, inget packat i lägenheten men det kommer.



Jag sitter i min soffa (som egentligen inte är min) och tittar på mina smått uttömda väggar,
det finns inga tavlor kvar, min stora möbel är borta.
Och jag frågar mig själv; är det så enkelt att flytta bara?
Bestämma sig en dag som jag gjorde, ringa hyresvärden, och flytta nästa månad?
Frågan om valen är de rätta kommer jag förmodligen inte få besvarad förrän jag kommer dit,
till Göteborg.
Till en lägenhet som inte är min- men som jag ska kalla för mitt hem.
Jag kanske kommer trivas riktigt bra där trots allt?
Hur som helst så blir det helt klart flytt nu till söndagen. Sen om det blir lyckat är jo helt klart en annan historia.
Mycket har jag tänkt på och allt det med att hitta sitt hem är ett team som återkommer i huvudet på mig dag in och dag ut.
Nu igen- letar jag efter mitt ställe. Och jag har bestämt mig för att inte ge upp så enkelt, utan testa på.
Sen så söker jag ju självklart lägenhet vid sidan om, och blir det kaos eller rentav krig så flyttar jag.
Har jo alltid mamma också- men inget rum där längre tyvärr...

Litteraturvetenskapen är ett avslutat kapitel i min historia här och nu.
Jag är så nöjd jag kan vara och ångrar fortfarande inte att jag bytte programm mitt i terminen.
Det var vad jag ville- och fick ut en massa kunskaper om det jag tycker om; alltså skriva.
Hur de skrev på romantikens tid, på 80 talet och hur de skrev i Afrika samt i Sverige.
Nu vet jag exakt vem jag är som författarinna. :)
Jag ska samla ihop krafterna, och under sommaren ta mig tiden att skriva på riktigt, skriva sånt som jag vet att jag skulle vilja läsa själv, som jag kommer att vara stolt över och vilja visa. Håll ögonen öppna.

Så mina vänner,
detta är alltså ännu ett slut på ännu ett kapitel i den här boken -som är mitt liv.
Kapitel 143



 -FORTSÄTTNING FÖLJER-

RSS 2.0