Paris i spagat







Paris-minnen

Har ni varit någon gång i Paris?
Jag har inte det, men ändå så fort jag tänker ''Paris'' så svävar jag iväg i romantikens flytande moln...
Varför?
Upplevelser, saker som jag har kopplat till Paris, olika upplevelser, filmer, musik...
Paris är laddat med romantism, baguetter och lyxigt förförande fransmän.
Har ni någon gång bara av att röra en specifik grej fått bilder framför ögonen av speciella situationer som får er att minnas tillbaka till och med en lång tid?
När ni bränt er på en platta för 8 år sedan och ska nu laga mat på sådana, och plötsligt känner obehag...
Samma som när ni ser framför er den person ni en gång älskat så mycket.
Hjärtat slår, ögonen verkar vilja röra sig åt alla håll, handsvett, och otrolig kick av adrenalin.
Men varför när ni nu har någon annan ni var intresserade av?
Paris- minnen.

Låt inte era Paris-minnen styra er, men ibland... Bara ibland... Drömma er bort till den där känslan.
Att kunna få känna en sak som man kände för 20 år sedan, och fortfarande ha samma adrenalin kick, det är en skatt!
Ta vara på det, men låt det inte styra er i er vardagliga liv, era beslut och era viljor ska inte styras av Paris-minnen BARA för att det är ''Paris''.

Paris paris paris.
Du är som mitt alldeles egna Paris.
Jag drömmer mig bort till de härliga stunderna, med musiken, romantiken, kaoset...
Du är mitt Paris.
Flashigt vackra byggnader, människorna med den ''francais'' attityden...
Du är mitt Paris.
Trånga smala gångar, vackra kanaler, Notre Dame katedralen...
Mitt egna Paris.

Hur kan jag veta det, jag har ju aldrig besökt Paris?

Paris by night
Paris, den underbara staden jag inte har besökt

Im Afraid of love- fyra språk

Lekam sie milosci, bo wiaza sie z nia sprawy,
ktore mi sie wymykaja; jej blask jest ogromny, ale jej cien mnie przeraza.
Lekam sie smierci, ale bardziej sie boje zmarnowac zycie.

Im afraid of Love, because of all cases that are influenced by it,

that I can't control; its shine is to big, but its shadow is terrifying.

Im afraid of death, but Im even more afriad of screwing my life.

Jag är rädd för kärleken, för alla saker som påverkas av den,
som jag inte kan kontrollera; dess ljus är för stort, men dess skugga för skrämmande.
Jag är rädd för döden, men ännu mer rädd för att misslyckas med mitt liv.


J'ai peur de l'amour, causé par son effet sur tout,
que je ne peux pas contrôler; sa lumière est trop grande, mais son ombre est terrible.
J'ai peur de mourir; mais j'ai trop peur d'échouer dans ma vie.


RSS 2.0