Paris-minnen

Har ni varit någon gång i Paris?
Jag har inte det, men ändå så fort jag tänker ''Paris'' så svävar jag iväg i romantikens flytande moln...
Varför?
Upplevelser, saker som jag har kopplat till Paris, olika upplevelser, filmer, musik...
Paris är laddat med romantism, baguetter och lyxigt förförande fransmän.
Har ni någon gång bara av att röra en specifik grej fått bilder framför ögonen av speciella situationer som får er att minnas tillbaka till och med en lång tid?
När ni bränt er på en platta för 8 år sedan och ska nu laga mat på sådana, och plötsligt känner obehag...
Samma som när ni ser framför er den person ni en gång älskat så mycket.
Hjärtat slår, ögonen verkar vilja röra sig åt alla håll, handsvett, och otrolig kick av adrenalin.
Men varför när ni nu har någon annan ni var intresserade av?
Paris- minnen.

Låt inte era Paris-minnen styra er, men ibland... Bara ibland... Drömma er bort till den där känslan.
Att kunna få känna en sak som man kände för 20 år sedan, och fortfarande ha samma adrenalin kick, det är en skatt!
Ta vara på det, men låt det inte styra er i er vardagliga liv, era beslut och era viljor ska inte styras av Paris-minnen BARA för att det är ''Paris''.

Paris paris paris.
Du är som mitt alldeles egna Paris.
Jag drömmer mig bort till de härliga stunderna, med musiken, romantiken, kaoset...
Du är mitt Paris.
Flashigt vackra byggnader, människorna med den ''francais'' attityden...
Du är mitt Paris.
Trånga smala gångar, vackra kanaler, Notre Dame katedralen...
Mitt egna Paris.

Hur kan jag veta det, jag har ju aldrig besökt Paris?

Paris by night
Paris, den underbara staden jag inte har besökt

Kommentarer
Postat av: Anonym

paris e ingenting jämfört med poznan ska du veta...

2008-08-26 @ 01:25:32
Postat av: Omar

Hej Soni!

Först ska jag säga att du skriver jättebra och sedan vill jag önska dig att du får besöka Paris så snart som möjligt!

Jag har inte varit i Paris heller men efter att läsa din text, vill jag också åka dit och se den vackra Paris och ta med mig minnen av alla saker som jag gör där.

Jag brukar ofta se på saker och stänga mina ögon för att få fram alla mina minnen med den. Det ska vara härlig att kunna gå dit och uppleve ett romantiskt liv och sedan kunna hämta Paris med mig i mina minnen!

2008-08-26 @ 01:55:29
Postat av: Sonja

Mmm, jag har nog planerat lite av en Paris-resa, och ska säkert fullfölja min plan! :)

Paris, paris, mitt Paris

2008-08-26 @ 01:58:57
URL: http://lillasonja.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0