Att bli vuxen

Hej allihopa,
Många av er har frågat och sett att jag inte har varit särskilt tillgänglig på sistone, det stämmer.
Jag har tagit mig tid att fundera över mitt liv, de människor som har passerat igenom det och vilka spår de har lämnat efter sig.
De flesta av er som läser detta vet redan nu, och om inte vet ni det nu; att ni har påverkat mitt liv på ett eller annat sätt,men att ni har det.
Många av er har påverkat mig på ett bra sätt, men några på dåliga sätt.
En sak är jag helt säker på, och det är att livet och ni alla har lärt mig en läxa.


Den senaste tiden har handlat mycket om förändringar, om stora förändringar.
Mycket med min familj, mina nära och kära samt mitt kärleksliv.
Alla förändringar har inte varit av min egna vilja, men vissa av de har.
Allt är konsekvenser av att livet faktiskt fortsätter, alltid oavsett vad som än händer. Var och en måste ta ansvar för och se till att ens liv följer den väg som man har tänkt sig.

Mitt liv hade tagit en helt annan väg än vad mitt hjärta önskade sig.
Jag kämpade länge för att kunna förändra denna väg, men insåg till slut att det tyvärr inte går att ändra på vägen,därför fick jag gräva djupare inom mig själv, och se vad det egentligen är som jag saknar här i livet.
Mycket som jag tidigare trott, har visat sig vara illusioner. Illusioner som jag själv skapade och inte nog med det, men även själv höll vid liv.
Då insåg jag, att detta måste ta slut, och att jag måste börja på ett nytt kapittel i mitt liv.

Nu är ja här, ståendes på en helt ny tom sida i den här boken som jag inte ser slutet i. Jag vet nu, att den som ska skriva i boken är jag, och inte någon annan. Därför tar jag nu tag i mig själv, i mina drömmar och önskemål och ska nu kämpa för livet, för att uppnå det som jag så alltid har kvävt i mitt undermedvetna... Vad det är säger jag inte. 
Men jag lovar, att jag kommer att fram över visa er alla, vad jag går för, och att det ni tidigare trott om mig inte stämmer ett dugg.

Jag är stark, och jag är en individ, som nu vet hur och kommer att ta ansvar för mig själv i livet. JAg väljer min väg, jag följer ingen karta, utan skriver min egna, nu och tänker göra det framöver.

Mitt råd till er alla därute är: 
Tag er tiden att sätta er ner och fundera över vem ni själva är, för det livet handlar om är att kunna hitta sig själv, och den konsten att faktiskt kunna göra detta på alldeles egen hand.

Det är, vad jag kallar att bli vuxen.


Kommentarer
Postat av: Clemme

såååå näärr hade du tänkt tala om att du skaffat en blogg? om ja nu är din maaaaaaaan som du gärna säger till alla=)=)=)=)

2008-06-15 @ 01:00:09
URL: http://www.stekarbloggen.blogspot.com
Postat av: Sonja

Hehe, ja du typ nu ^^

2009-03-05 @ 11:01:29
URL: http://lillasonja.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0