Bara en grej som jag skrev nyss

Jag går, går och går.
Känns tungt av någon anledning att gå framåt?

Framåt, framåt, framåt.

Men står ändå still, för känslorna håller mig kvar.

Framåt, framåt, dra...
Jag drar, jag sliter, jag river sönder.
Men vad i helsike?
Vad är det som händer här nu då?!
Sitter du ändå kvar din jävel?!

Varför låter du mig inte vara...
Ser du inte att det är tungt att gå och dra dig bakom mig,
hela tiden fast utan att jag kan göra någonting åt det?

Jag sliter, jag drar försöker skaka av mig jäveln,
men han bara hänger där kvar och skrattar åt mina tårar och ilska.

Jag går framåt, framåt... och faller.
Och han skrattar igen.


Kommentarer
Postat av: Dennis

Vilken fin text! Verkligen gripande...

2008-06-23 @ 18:25:16
URL: http://www.dennism.se
Postat av: Becka

Fin text :>

2008-06-23 @ 18:56:22
URL: http://mynameisbeckaa.blogg.se/
Postat av: Karolina

Vackert raring. Känner igen känslan.

/Kram

2008-06-28 @ 10:43:45
Postat av: Sonja

tack så mycket :) läs gärna de andra, jag rekommenderar Lyckan ut kärleken :)

2008-07-09 @ 20:04:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0