Highheels and a travelbag, packed every week

Hej allihopa.

Som många vet så har jag flyttar från Göteborg till Växjö.
Inte för att jag inte tycker om staden och inte för att jag inte kan klara mig på egen hand utan min sköna stad Göteborg,
men för att jag älskar att resa sååååååå j*vla mycket och slösar mer än gärna 300 spänn i veckan för att kunna få sitta tre timmar på ett tåg som tar mig genom skogar, sjöar och snygga lapptäcken från SMÅlandet till Västra GötaLANDET.

Jag är fullständigt galen i att resa och upptäcka nya helt sannslöst vackra ställen som många vardagliga passerar utan att ens lägga märke till de, det är vad jag är till för tror jag...

Men nu är jag i Polen.
Fråga mig inte hur det hände.
Förra veckan i torsdags blev jag förfrågad att hänga med till Polen på fredag morgonen, och ja då sa jag JAVISST! och sprang till Centralstationen på Drottningstorget i Göteborg; satte mig på ett tåg till Växjö tog en del snygga bilder på snygga SMÅland, packade en väska.... men vänta nu lite.
Är inte detta något som jag i vanliga fall gör varje vecka ändå?
När jag började gå upp för trappan till min snygga väldesignade etta insåg jag en sak:
-Min väska är alltid färdigpackad och klar för avresan...!
Är inte det lite läskigt?

Jag gick in i vardagsrums-delen, satte mig i soffan och suckade högt.
Jag är en riktig zigenarsjäl.
Min väska står alltid packat med dubletter av min tandborste, hårborste, bodybutter, en påse med 5 par trosor samt BH.ar, 5 par skor (Högklackade såklart!) och ja allt man kan tänka sig redan helt klart packat i min mörkblåa supersnygga NIKE-bag....
Men varför är resandet så viktigt för mig?
Den 13e november ska jag åka till Stockholm på utbildning inför Milleniemålsambassadör-rollen, sedan upp till en av våra kalla delar av landet förmodligen Östersund eller dylikt. I februari blir det Le France med EU och så kommer det säkert komma något annat emellan där...
Sen är det ju resa Växjö-Göteborg, Göteborg-Växjö  varje vecka.

Resor är något jag aldrig kommer vilja låta bli.
Med detta säger jag Bon voyage, vi hörs snart

Kommentarer
Postat av: Clemme

vänta när du kommer till östersund? de är ju där ja bor snart ju:P

2008-11-11 @ 18:44:47
URL: http://superguy.blogg.se/
Postat av: Sonja Michalowski

JA du ja åker så fort jag får chansen, det är inte det billigaste att göra dock har jag märkt nu, jag har världens dyraste lägenhet, har varit i Polen ska nu till Stockholm och sen till Frankrike så ja snacka om att det är fattigt, måste se om det finns billiga resor =)

2008-11-12 @ 18:36:21
URL: http://lillasonja.webblogg.se/
Postat av: Georgeeg

Hej sonja läget ,,,,, jag har läst din planering och jag hoppas att ha roliga resor ,,,, . jag sakna dig 4 mycket ,,,,,, puss & kram

2008-11-16 @ 13:44:20
Postat av: Sonja Michalowski

Ja, hej hej =) mina resor är roliga och alldeles för sköna om jag ska vara ärlig, jag njuter varje minut och önskar att de aldrig ska ta slut! Nu har jag varit för upptagen för att uppdatera bloggen, men snart snart ska jag skriva nytt! Kram på dig också!

2008-11-26 @ 16:05:08
URL: http://lillasonja.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0