Måla, baka, skoja =)

Tja, nu är man hemma igen från Göteborg. Var i Göteborg och jobbade för fullt!
Min mammas ex tog mig som extra personal in på sin Bygg och Renoverings-firma och lät mig måla och spackla.
Skit kul var det verkligen!


Hehe där har ni mig i mina coola strl. XL målarkläder ;)



Men för att det inte ska låta allt för tråkigt, ska jag faktiskt erkänna att jag har tagit lite små raster emellan...
Well, honestly- lite längre raster kanske. Tog mig faktiskt tiden att promenera i över en timme tillsammans med Alf upp på utsikts-berget i Kungälv med en påse sushi till lunch.
Kolla in bilden :)


En riktigt snygg utsikt över Kungälvbron
-Tack Alf för att du visade mig stället,
även om vi inte gick till kyrkogården :)






Så, ja det var den lilla upplevelsen.
Resten av veckan har jag utvecklat lite mina bakkunskaper.
Nämligen bakat en del tårtor såklart, som många vet så äääääälskar jag att baka, och den som älskar att baka gör det så ofta som det bara går.
Så här kommer två bilder på Princesstårtor som bakades förra veckan, och bilder på min alldeles egna Chokladkaka :D Bakad på eget recept!


Här är en som mamma tvingade mig att baka samma dag som jag kom till Göteborg, hehe; visst är texten helt slående ^^



Här kommer coola Prinsesstårta nummer två.
Denna gång på beställning faktiskt :)
Här fick jag leka lite med tanken och skriva lite riktig text. Dock hade jag missat att köpa Hushållsfärg så jag kunde inte riktigt fixa till Marsipanen som jag hade velat.
Hade annars en jätte-idé i huvudet på massa olika färger och mönster :D
Men detta fick duga då :)



I like it anyway..


Och så kommer den välomtalade Chokladkakan som jag alldeles själv skapade!



Skrev ihop ett recept två kvällar innan ja åkte till Göteborg. För om man sitter helt själv i en ny stad som inte ens kan jämföra sig i storleken till Göteborg (dont blame me for my opinion) så har man faktiskt inte så mycket att göra, utan man gör det man är bäst på och gillar att göra som mest :)
För min del blev det såklart bakning :D
By the way, det jag inte har nämnt än är att Chokladkakan åkte
med mig tåg hela vägen till Göteborg...


Och ja- det där tjocka glansiga lagret är chokladgegga, ovanpå Chili,riven choklad och halvssalt :)
Men det är insidan som är den riktiga skatten- nämligen mustigchoklad med chokladbitar i... hm.. har jag använt ordet choklad alldeles för många gånger nu?

Sist men inte minst, vill jag bara lägga upp en jäkla cool bild på Alf :D
aha.

Nästa gång jag skriver kommer säkerligen vara från mobilen!
Jag har blivit utvald att testa den nya bloggarfunktionen, så det är bara att kolla in sidan så ofta som möjligt numera!
Så se upp för mig, och min mobilkamera Växjö-bor för här kommer jag och kollar in er genom vardagsrumsfönstret!


Tack och hej leverpastej :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu blev jag extremt sugen på tårta! Prinsesstårtor är juh en klar favorit^^



Duktigt gjort :)

2008-10-21 @ 20:32:26
Postat av: Sonja

Well well, det är klart att man blir det :P

Jag själv älskar frukttårtor av alla slag, Prinsesstårtor är goda, men marsipanen är lite för mycket för min smak... Blir jo så extreeeemt sött!

Hehe, sen ska jag väl inte behöva säga det ens, men jag älskar choklad, och alla tårtor som innehåller ens en dutta choklad- måste ätas!



=) Tack så mycket, kommer fler bakelser utan tvekan!

2008-10-21 @ 20:36:26
URL: http://lillasonja.webblogg.se/
Postat av: Karin

hur går det med mobil-kartbloggandet?

2008-10-21 @ 21:24:51
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Sonja

Hej hej, jag har skickat två inlägg igår, men ingen av de har kommit upp... jag har fått et bekräftelse på sms att de ska komma upp, men icke sa nicke.

2008-10-22 @ 11:05:56
URL: http://lillasonja.webblogg.se/
Postat av: Johan

Det får bli fika med Sonja-bakad kaka, helt klart!

2008-10-23 @ 10:27:03
URL: http://www.gender.se
Postat av: Sonja

Hehe, absolut! you tell me a date to bake, and Ill bake you a cake!! =P

2008-10-27 @ 08:34:57
URL: http://lillasonja.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0