Heart open, now broken

Hmm.
Jag borde lära mig några saker.

1-Livet är inte lätt
2-Kärlek är för dårar
3-Att vara hemifrån- ÄR tufft
4-Om man inte kan göra något åt saken, så kan man inte det
5-Ett leende betyder mer än 1000 ord, så sluta för fan prata!
6-Att inte säga hur man känner, gör inte situationen mindre komplicerad
7-Pratar man inte-får man inte heller höra något.
8-Öppna inte ditt hjärta om ingen knackar på
9-Att vara materialist är enkelt, om något går sönder gråter man mindre;
än om det vore en människa som lämnat en.
10---> Vill du vara en dåre, FINE, men lär dig att hantera smärta först!!!!!

// Heart open- now broken

Kommentarer
Postat av: Omar

Hmm, bra sagt och bra saker som du lärde från dina egna erfarenheter som är lika bra också för alla andra att veta.

Alla kan ha olika åsikter i alla fall.

Jag håller med allt men;

4. Om man kan inte göra något åt saken, så kan man inte det. (Jag tycker att man alltid kan göra något. Man behöver bara hitta rätt lösning)

6. Att inte säga hur man känner, gör inte situationen mindre komplicerad( Det kan vara så ofta men ibland är det bättre att inte säga något för då kan du göra situationen ännu värre eller skada någon)enligt mina erfarenheter men det finns jättemånga människor som kan säga helt något annat.



Det verkar att du haft mycket tufft under den här perioden.

2008-09-24 @ 12:21:29
Postat av: Omar

Någonting som jag vill lägga till.

1. Förlåta någon kan göra dig mycket gladare än att du inte förlåter någon och tänker på att någon gjorde fel.

2. En stjärna skiner alltid när det är mörkt(svårigheter i livet).

3. När du tycker att livet har börjat att bli för svårt, då är det dags för alla svårigheter att gå.

2008-09-24 @ 12:26:07
Postat av: Sonja

Ja, tufft har det varit. Men också skönt att inse vissa saker. Känns helt underbart att få komma bort och se livet ur annat perspektiv, samtidigt som jag vet att jag saknar något särskilt här...

2008-10-10 @ 00:12:20
URL: http://lillasonja.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0