Kylans kalla land

Den senaste tiden har handlat mycket om förändringar, om stora förändringar.
Mycket med min familj, mina nära och kära.
Alla förändringar har inte varit av min egna vilja, men vissa av de har.
Allt är konsekvenser av att livet faktiskt fortsätter, alltid oavsett vad som än händer.

Var och en måste ta ansvar för och se till att ens liv följer den väg som man har tänkt sig.

Säger jag ja, och här står jag och är stort kär i någon jag inte kan nå.

I någon som befinner sig i kylans kalla land.

Så frusen, så kall.
men ändå med ett hjärta av guld.

Så långt ifrån mig- gömd.
Men nära och lik mig, som ingen annan någonsin.
Kom och släpp in mig där,
där ingen annan kan komma in, så långt som jag.
Bakom alla galler av istappar finns ett hjärta.

I det kalla land finns du,
men släpp nu in mig,
Kyss mig, kyss mig som denna natt,
när alltind var som en dröm, en evig dröm,
som verkade vara sann.

Mystisk den här mannen,
och svår att tyda- men med ett hjärta av guld.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0