Framgång

Dagarna går och löven börjar falla, som vanligt.

Man jobbar, tränar och ser på dagarna som går, kanske längtar man till nästa utlandssemester.
– eller bara helgen då man får vara för sig själv och njuta av kvalitets tid på riktigt.
Ibland äter man en bättre middag på kvällen efter jobb, barn och andra sysslor som bara MÅSTE göras.
Barnen somnar en halvtimme tidigare än vanligt- vilken dag!

Yeah. Vilken dag...

Får drömmarna ta någon plats?

Vissa drömmer stort, andra lite mindre.
I vilket fall så är det drömmarna som gör att man fortsätter med det tråkiga livet vi egentligen har.
Eller de flesta av oss. Min vardag.

Din vardag ser annorlunda ut.

Vad har jag för drömmar?

Först och främst grubblar jag lite på det där med små och stora drömmar.
Hur ska man kategorisera de?
Är det long-term och short-term som gäller eller är det resa till månen och klippa håret kort som gör skillnaden?


Jag vet inte riktigt- då en liten dröm kan egentligen innebär en ingångsport till en stor.
Jag skulle vilja lära mig tala franska flytande- riktigt flytande.
För mig skulle det kunna innebära att jag kan läsa mina böcker på franska framöver, få upp CV-status, ha nytta av det på semestern, kunna imponera franska utrikesministern när jag springer på honom i Paris, få en Ambasadörs post i Svenska ambassaden i Paris, gifta mig med en fet och rik fransman och slutligen begravas bredvid Charles de Gaulle.  Så är detta en liten eller stor dröm?

Nåja. Vissa kan nog kategorisera sina drömmar riktigt enkelt- men det kan inte jag.

Kanske är det på grund av mina evigt vidare vandrande tankar som bara spinner och spinner på idéen och på händelserna.

Dröm nu vidare.
Tänk inte på dagarna som går, och löven som börjar falla varje år helt hämningslöst och utan minsta ånger. Tänk inte på de första grå håren, eller kroppsdelar så kanske hänger liiiite mer än vanligt.
Allting går att uppnå, om man bara vill. Eller?

 

Ödet, viljan, turen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0